ŽENY- KLOUBY a proč? KOSTI…KLOUBY…NEMOCI POHYBOVÉHO APARÁTU…

13.06.2021 10:59

ŽENY- KLOUBY a proč?

KOSTI…KLOUBY…NEMOCI POHYBOVÉHO APARÁTU…

 

♥♥♥♥♥

NA ZAČÁTEK JEDNA ZAJÍMAVOST

ŽENSKÁ ROLE A ARTRITIDA, NEMOCI KLOUBŮ

Co mají společného? No moc- ženy, trpí touto nemocí třikrát více, než muži. Aproč? No- je to celkem jednoduché – ženy nechtějí přijmout ženskou roli, projevovat se žensky – skromnost, pokora, naslouchání muži. Že to není pravda? Ale je, holky moje….každá žena v dnešní době je tak trochu chlap…no vždyt to známe…žijeme samy nebo s mužem, ale jsme to my, kdo vládne..jsme plánovači, bankéři, ekonomové, technici..atd….. nejsme jen ženuškami, které jsou zabezpečeny mužem, jeho péčí a rozhodností. Je samozřejmé, že žena chce být rovna muži, musí si poradit i bez něj…tak tomu prostě je a tam, kde se ta ženskost vytratí úplně, je problém…ano, stále jsme ženami, bytostmi lásky a péče, jemnosti a něhy, ale nejen to. Je však faktem, je prostě máme svou roli a záleží na kolik se jí vzdálíme. Posláním ženy je být ženou, učit se být ženou a prosazovat se jako žena. Čím více se bráníme být jen ženou, přijmout svou ženskost a ženskou roli, tím více nás sužují bolesti kloubů.  A že je to divné? Žena- ženskost- klouby? No- víte, ono je to tak, že žena je takovým kloubem světa, lidstva a vůbec…pokud ztuhneme my, ztuhne svět a jen ženy mohou změnit svět, svou ženskostí a láskou. Pomineme nějaký technický výzkum atd…lidstvo- svět- život, to je láska, láska a zase láska. Jsme zrozeni z lásky a pro lásku, úkolem ženy je láska, úkolem muže je tvořit. Žena uchovává tradice, muž je tvoří. Žena je harmonie, žena je základ harmonie….aby mohla být harmonie, musí být rovnováha – rovnováha mezi ženstvím a mužstvím…

Chci-li bojovat za svou pravdu, mám se ptát – a jak by se zachovala láska?

 

Povíme si něco o bolestech kloubů, trochu kouknem na lékařské výklady, ale podíváme se na to, co je psychologickou příčinou- a řekněme si už z počátku, že bolesti kloubů jsou především problémy žen…postupně se dozvíte, proč.

Začněme tedy dvěma pojmy

Artróza a artritida

 

ARTRÓZA, NEBO-LI OSTEOARTROZA

  - je to bolestivé onemocnění kloubů a jejich postupné změny a snižující se funkčnost. Jedná se především o ramena, kyčle, kolena, páteř a malé klouby rukou. Artrózou trpí zhruba 80 % populace, nejvíce se objevuje u osob starších 50 let

 Příznaky

bolest kloubů při pohybu a zvýšené zátěži

otoky kloubů

omezení funkce kloubů

deformace kloubů

klouby vystupují, jsou zhrublé a deformované

celková pohybová ztuhlost - ráno při vstávání z postele, po delším sezení v křesle nebo u stolu

co se děje?

Zpočátku je ve hře změna kloubní chrupavky, ztrácí pružnost, ulamuje se a úlomky poškozují vazy, tvoří se kostěné výrůstky na chrupavkách. Zpočátku to cítíme námahu v tzv. „mezních“  polohách pohybu….když hodně ohýbáte např. kolena atd….postupně se zvětšují bolesti a pohyb je omezený.  Potíže jsou nejcitelnější k večeru, při změně počasí a při větší – neopatrné zátěži. Komplikací je zánět- otok bolestivého místa, zarudnutí a teplota.

proč to vše?

Artróza je civilizační choroba. Příčinou bývá nedostatek pohybu, nebo naopak přehršel jednostranného- to je často díky práci, která má dané pohyby, dalšími příčinami jsou tučná strava a obezita, ale i obyčejný, zprvu možná i zanedbaný úraz.

Vyléčíme ji?

Úplné vyléčení zatím nelze docílit.

Jsou podávána analgetika na bolesti, protizánětlivé  a kloubyvyživující léky, doporučuje se snížit váhu a zátěž postiženého kloubu – ortéza, hůl, berla, dále cílená rehabilitace – posilovací cviky, masáže, elektroléčba, magnetoterapie, léčba teplem nebo chladem, akupunktura a biolampa.

Při nenávratném poškození kloubu se tento operativně odstraní a nahradí se novým kloubem (umělým).

 

ARTRITIDA (TAKÉ ZVANÁ REVMATOIDNÍ ARTRITIDA)

Toto je autoimunitní onemocnění postihující klouby  - co to znamená?  Imunitní systém, který má chránit zdraví člověka trpí poruchou a poškozuje sám sebe – poškozuje buňky těla a tím vyvolává chronický, tedy opakující se zánět.  Tady není důvodem postižení kloubu jeho zátěž.

Artritida se vyskytuje v různém věku, ale především postihuje ženy.

Projevuje se celkovou únavou a symetricky /na pravé i levé straně těla/ a bolesti a problémy nejsou stabilní, ale mají výkyvy – různě dlouhá období bolestí a zmírnění.

Co s tím?

Podávají se nesteroidní antirevmatika potlačující záněty i bolesti, léky na ovlivnění imunitního systému – kortikoidy, účinná je i tzv. biologická léčba.

 

+++++++++++++++++++++++++++

 

Takto bychom mohli probírat hodně nemocí, například REVMA atd….lépe pro nás, povíme-li si, jaké mají potíže duchovní příčiny a jak na to, abychom se co nejlépe nastartovali na jejich uzdravení…problémem fyzických onemocnění a potíží je, že často je nezachytíme včas a pak přerostou v opravdové nemoci, které už musí léčit lékař…ovšem vždy nám pomůže, když se budeme věnovat svému duchovnímu tělu a pomáhat sami sobě i z této stránky.  Vše máme ve své hlavě a ve svém srdci.

 

++++++++++++++

PSYCHOLOGICKÉ  - DUCHOVNÍ - PŘÍČINY

Pro vás všechny už není tajemstvím, že máme tělo nehmotné a hmotné, tedy duchovní a fyzické a že jedno působí na druhé. Bolesti fyzického těla poukazují na naše chyby v myšlení, pohledu na svět, na sebe, na druhé lidi, špatné zpracování vjemů, potravy duše, projevy našich vlastností i názorů.  Fyzické tělo odráží problémy duchovního těla, tedy i naše vnitřní problémy.

 Každá nemoc vzniká dlouhodobými negativními emocemi- to jsou ty naše chyby, např. neodpuštění, zlost, zloba, nedostatečné sebevědomí- nemusí to být vždy vyloženě naše chyba v pojetí špatnosti, je to jen něco, co nás trápí, s čím bychom měli pracovat atd…fyzické tělo nás upozorňuje, že máme nějaký problém a je na čase s tím něco udělat, něco vyřešit či změnit postoj- k ostatním, k sobě.

Emoce, ovlivňující fyzické tělo dělíme na několik skupin.

1. emoce zlosti

- hněv, zuřivost, popuzenost, rozhořčení, nenávist.

2. emoce smutku

-  žal, zármutek, sklíčenost, melancholie, sebeobviňování, pocit osamělosti, nízká sebedůvěra, zoufalost.

 - ať jsou vědomé či ne, blokují tělesnou energii. Smutek se spojuje s depresí, nízkým tlakem, sníženou energií i sníženou imunitou…prostě ubírá energii

3. skupina strachu

 - úzkost, nervozita, obavy, zděšení, podezíravost, pochybnost, fobie, panika.

4. emocionální konflikty

 -  chronické emocionální konflikty -  nevyřešené a nezpracované, vnitřní trauma - neustálé vnitřní napětí vyvolané vnitřním konfliktem, které odebírá mnoho životní energie.

- je to to, co sžírá naši mysl a pak – samozřejmě- i fyzické tělo

Je tedy jasné, že příznaky nemocí jsou upozornění, abychom si něco uvědomili a něco s tím udělali. Něco neprožíváme správně, něco správně nevidíme, necítíme, něco potlačujeme, něčeho se nám nedostává, něco nás nutí být někým jiným, něco nám nahání hrůzu, nedokážeme se s něčím vyrovnat atd….je pravdou, že čím méně rozumíme sami sobě, čím méně vnímáme sami sebe, tím více si děláme problémů

NEMOC VZNIKÁ tam, kde nenasloucháme svému já - vnitřnímu dítěti - duši, jež nám něco skrze naše fyzické tělo říká.

Prvním krokem k uzdravení vůbec, je naučit se naslouchat svému já, naslouchat svému vnitřnímu hlasu, zklidnit se, nepřekřikovat vše svým „rozumem“, věnovat více pozornosti sami sobě.

Nemoc říká- zastav se, něco je špatně, potřebuješ odpočinek a čas na spojení se se sebou, sestoupení do svého nitra, uvědom si, odkud a kam kráčíš, kdo jsi, kým jsi a jak vidíš svět. Přehodnoť svá dosavadní rozhodnutí, své chování a kroky a hledej, kam patříš, kam máš jít, co je správné, co je tvé poslání,  co potřebuješ a co ti chybí, věnuj si pozornost a hýčkej sebe sama, miluj sebe sama a nezapomínej na svou povinnost k sobě samému. Nalezni své místo v životě, přehodnot své zvyky, návyky, důležitost dodržování zvyků a zvyklostí,  nezakazuj si život, pohni se směrem ke své duši. Pochop to, kým jsi a přijmi to

 

Takovými hlavními příčinami vzniku nemocí jsou například neklid duše, nedostatečný pocit bezpečí, přílišná ctižádostivost, pocit útlaku, askeze, potlačení svých vlastností, schopností, nízké či vysoké sebevědomí, podceňování či přeceňování sama sebe, přetěžování, pocity viny, závazku, trápení, nenaplněné touhy, strádání….

 

Je třeba se nemoci postavit, jen tak nastartujete uzdravení těla, pokud rezignujete, ztratíte víru, propadnete nemoci, vzdáte se jí a ona vás zničí.

BRÁT ALE NEMOC JAKO ZLO JE TAKÉ VELMI ŠPATNÝ POSTOj, podkopává nám to nohy…nemoc není zlo, nemoc je vlastně takový náš spojenec- otázka, jak nechápe dojít daleko důsledky- tedy pokud nebudeme reagovat na upozornění duchovního těla, zaděláme si na pořádný průšvih v těle fyzickém.

Takové ty povídačky pánbíčkářů, že nemoc je trestem boha, jsou nesmysl….jediným trestem od něj by mohlo být odebrání víry v uzdravení, čímž bychom nemoci podlehli a vedlo by to k fatálnímu konci. Je třeba chápat, že vše má vyšší cíl a vyšší myšlenku.

 NEMOC JE UKAZATEL A SLUHA, který je s námi, dokud nenaplníme své poslání a nenalezneme cestu k sobě a nepostoupíme na své duchovní úrovni tam, kde máme být – samozřejmě výše. Nemoc nás učí jít svou pravou cestou.

Cesta do nitra nás samých, naší duše, srdce, je přesně to, co se od nás očekává, bez toho nepochopíme nic, ani příčiny nemoci…často si přečteme, co kterou nemoc přináší a pak si řekneme- to je blbost, to přece u mne není….když se pak začnete starat o své duchovní nastavení, postoupíte v chápání sebe sama, své podstaty a duchovní stránky, uvidíte, co jste neviděli a přiznáte si, že ne vše bylo takové, jak jste to viděli….vaše přání vyjadřuje například lepší práci, domov, lásku…ale je to vaše skutečné přání, to podstatné, ukryté někde v koutku duše? Není, že….mít přání, aby moje rodina byla štastná, je sice dobré a správné a  nesobecké, ale troška sobeckosti je důležitá, abychom nezapomněli sami na sebe..naše opravdové přání je například poznat svět, pochopit jinou kulturu, být sebevědomým úspěšným člověkem, nebo je to maličkost- létat, smát se…..a to potlačujeme přáními, které se od nás čekají a které od sebe čekáme my sami…a jsme v průšvihu☺bezpodmínečně přijmout sám sebe, znamená přijmout a dopřát svému já a jeho přáním sluchu

Naplněné touhy jsou cesta k vyléčení sebe sama. Pochopit a poznat sebe sama je cesta k uzdravení, přijmout sebe sama bez podmínek, je uzdravení .

 

 

+++++++++++++++++++++++++

A NYNÍ SI TAKOVÝM JEDNODUCHÝM SEZNAMEM PŘIPOMENEME DUCHOVNÍ PŘÍČINY NEMOCÍ, KTERÉ SE VZTAHUJÍ K POHYBOVÉMU APARÁTU – KLOUBY, KOSTI ….

Artritida, revma

To je projev pohyblivosti – abychom se mohli pohybovat, potřebujeme zdravé klouby…a tím i abychom se mohli pohybovat v našem životě, posunovat se dopředu, zvládat různé situace, stavy, vztahy, potřebujeme klouby duchovního těla mít v pořádku, jinak se nám nedaří nic řešit

Důvody bolesti jsou tedy nepoddajnost, svéhlavost, chybějící vřelost, normy, které nás omezují, naše nastavené vzorce, které nás omezují v nějakém posunu nebo řešeních, atd

ARTRÓZA

Příčina: Neopětovaná Láska. Kritizování a odmítání. Touha změnit životní směr, dát se do pohybu.

Co dělat: Nebát se změn, splynout se změnami, nechat se vést a věřit, že jdete tím nejlepším směrem.

REVMATICKÁ ARTRIDA

Kritika autority. Pocit, že mne někdo ovládá a šikanuje.

Jsem si svou vlastní a jedinou autoritou. Mám se rád a jsem se sebou spokojený. Život je dobrý.

REVMATISMUS

Pocit diskriminace. Nedostatek lásky. Chronická zatrpklost. Odpor a zášť.

Své zážitky si vytvářím sám. Mé životní zkušenosti jsou čím dál tím příjemnější, protože mám rád sám sebe i ostatní a jsem se sebou i s nimi spokojen

ROZTROUŠENÁ SKLERÓZA

Zatvrzelost, nepřístupnost, neoblomnost, nepružnost. Strach.

Vybírám si láskyplné a radostné myšlenky a vytvářím si tak láskyplný a radostný svět. Jsem v bezpečí. Jsem svobodný.

SKLERODERMIE

 - závažné autoimunitní onemocnění pojivové tkáně.

Pocit nejistoty a zranitelnosti. Pocit, že mne ostatní ohrožují a dráždí. Vytváření vlastní ochrany.

Bůh mne vždy ochraňuje. Všechno, co dělám, je v pořádku. Přináší mi to lásku, kterou s radostí a s potěšením přijímám.

SVALOVÁ DYSTROFIE

Obrovský strach. nesmírná touha ovládat všechno a všechny. Naléhavá potřeba bezpečí. Ztráta víry a důvěry.

Je bezpečné být naživu. Je bezpečné být sám sebou. Jsem dost dobrý takový, jaký jsem. Věřím si.

PARKINSONOVA NEMOC

Strach. Intenzivní potřeba všechny a všechno ovládat.

Uvolňuji se, neboť vím, že jsem v bezpečí. Život je tu pro mne. Věřím v běh života.

OSTEOPORÓZA/ŘÍDNUTÍ KOSTNÍ TKÁNĚ

Příčina: Pocit nedostatečné opory v životě.

Co dělat: Nebát se stát si za svým, ale nikoli slepě za každou cenu.

 

OSTEOMYELITIDA/ZÁNĚT KOSTNÍ DŘENĚ

Příčina: Člověka trápí pocit marnosti, je plný zlosti ze svého života, má pocit, že ho nikdo nechápe a nepodporuje.

Co dělat: Nebojím se stát za svými, přijímám koloběh života a to, co mi život přináší.

DNA

Potřeba dominovat, být nadřazený. Netrpělivost, hněv.

Jsem v bezpečí. Jsem usmířený se sebou i ostatními.

 

 

CHRONICKÁ ONEMOCNĚNÍ

Příčina: Dlouhodobá stagnace, neschopnost pohnout se z místa, přijmout změnu, strach z budoucnosti, pocit nejistoty. Odmítání změn. Strach z budoucnosti. Pocit nejistoty.

Co dělat: Snažit se rozvíjet v nových oblastech, něco nového se naučit, přihlásit se do nějakých kurzů, kroužků... Vytvářet novou a bezpečnou budoucnost.

Jsem ochoten růst a měnit se. Vytvářím si bezpečnou budoucnost.

NEVYLÉČITELNÉ NEMOCI“

V tomto stavu nemoc nemůže být vyléčena vnějším zásahem. Skutečné vyléčení vyžaduje proniknout hluboko do pacientova nitra. Dostupné prostředky nedokáží nemoc vyléčit, ale víra umí dělat zázraky. Je třeba hledat "uvnitř" nemoci.

Co dělat: Změnit své tvrdé srdce na měkké. Polevit v zatvrzelých názorech. Hledat Boha – osud - lásku

Každý den se dějí zázraky. Pronikám hluboko do svého nitra, abych se zbavil návyku, který tuto nemoc způsobil. Přijímám Boží lék. Je tomu tak!

 

BOLEST

Příčina: Člověk touží po Lásce a objetí.

Co dělat: Přijmout sám sebe, uvěřit v Lásku.

akutní

Touha po lásce a bezpečí.

Mám se rád a jsem se sebou spokojený. Mám rád lidi a oni mají rády mne.

 - chronické

Vina. Vina si vždy hledá trest.

S láskou se zbavuji minulosti.  Jsem svobodný a „oni“ také. V mém srdci je teď všechno v pořádku.

ZÁNĚTY

Většina zánětů je způsobena nezvládnutou nespokojeností s něčím, nebo někým , nevyjímaje sama sebe. Strach. Zloba a frustrace z toho, co se děje ve vašem životě

Záněty nám říkají- bojuji- bojuj se mnou, bojuj za pravdu, za svůj názor, za sebe. Výsledkem vnitřního boje je přijetí sebe sama, ustoupení druhému, odpuštění, pokora, pružné myšlení, změna postoje přináší úlevu. Zánět by se tedy dal charakterizovat jako symbol boje za pravdu, vlastní názor a o sebe sama.

Jsem ochoten změnit všechny své návyky a kritiky. Mám se rád a jsem se sebou spokojený. Mám mysl je pokojná, klidná a vyvážená.

- zánět kloubů

Pocit, že mne nikdo nemá rád. Kritika, zášť.

Jsem láska. Jsem ochoten mít se rád a být se sebou spokojený. S láskou se dívám na své okolí.

 - zánět kyčelníku

Strach. Obavy. Přesvědčení, že za nic nestojím.

Mám se rád a jsem se sebou spokojený. Snažím se ze všech sil. Jsem dokonalý. Jsem usmířený.

INFEKCE

Podrážděnost, hněv, rozladěnost.

Jsem rozhodnut žít v klidu a harmonii. Tím, že pečuji o sebe, pečuji i o své bližní, jsem k sobě laskavý a bezpečný.

 

VIROVÉ INFEKCE, ZÁNĚTY

Příčina: Smutek, smutné události v životě, nedostatek radosti, zahořklost, odpor k životu. Vzpoura.

Co dělat: Umím se radovat i z drobných událostí, smutek přijímám a vypouštím, minulost je za mnou. Žiji.

 

HOREČKA

Příčina: Pocity hněvu, užírání se zlostí, naštvanost, vztek, zloba, rozhořčení

Co dělat: Snažit se přijmout do svého srdce mír, lásku, radost. Vyjadřovat mír, klid a radost. Být mír, klid a radost.

Jsem klidným a vyrovnaným ztělesněním harmonie a lásky.

 VÝRON

Zloba a odpor. Odmítání postupovat v životě určitým směrem.

Věřím, že život mne dovede k mému nejvyššímu dobru. Jsem usmířený.

 

PARALÝZA

Strach. hrůza, útěk před nějakým člověkem či situací. Odpor.

Jsem zajedno se životem. jsem v bezpečí. S přehledem zvládám všechny situace,.

ZTUHLOST, ZTUHLOST ŠÍJE, KRKU

Příčina: Zatvrzelost, urputnost, nepřizpůsobivost, odmítání jiných úhlů pohledu, odmítání jiných názorů z pohledu "já to vím lépe", neschopnost ohlédnout se za tím, co jsem způsobil, neschopnost ohlédnout se do minulosti, tvrdohlavost.

Co dělat: Ochotně přijímám jiné názory, snažím se na sobě pracovat, růst. Vidím důsledky svých činů. Dívám se kolem, ne jen na sebe a své "problémy".

 

OTLAKY

Zbytnělé názory a myšlenky. Vykrystalizovaný strach.

Je bezpečné nově myslet a žít. Přijímám dobro.

OTOKY

Čeho nebo koho se nechcete zbavit? Člověk má zatvrzelé a bolestné představy, nepružné myšlení. Strach, že člověk něco ztratí.

Rád se zbavuji všeho minulého. Je to bezpečný. Jsem svobodný.

Co dělat: Nechat věci volně plynout, přijmout nové názory s lehkostí. Uvolnit se. O co se bojím, že to ztratím?

 

POHMOŽDĚNINY

Drobné životní nesnáze. Trestání sama sebe.

Mám se rád a láskyplně o sebe pečuji. Chovám se k sobě laskavě a něžně. Všechno je v pořádku.

PUCHÝŘE

Odpor. Nedostatek citové ochrany.

Snadno se přizpůsobuji životu a každé nové zkušenosti.

OCHABLOST

Příčina: Zvláčnělé, ochablé myšlenky, odmítání života, rezignace.

Co dělat: Začínám vidět nový smysl života. Nacházím nový směr a víru.

OSLABENÁ IMUNITA

Příčina: Vnitřní pláč a křik, nesoulad v rodině i v minulých generací obvykle hrubost otce k matce, neschopnost se bránit, pocit bezbrannosti, přesvědčení o vlastní bezvýznamnosti, pocit viny, snaha strhnout nevědomě pozornost na sebe, stará bolestná vzpomínka...

Co dělat: Přijmout názor druhého, ale nepotlačovat vnitřně svůj, milovat, být otevřený, přístupný, naučit se bránit, nenechat se využívat, ničit, dávat Lásku, nevysílat zlobu a nenávist. Žít.

ÚNAVA

Příčina: Fyzická únava poukazuje na potřebu duševního odpočinku, je třeba vyhledat klid, ticho, přírodu, i samotu.

Co dělat: Moje mysl má dovolenou, užívám si klidu, nemyslím, nedělám si domněnky, přijímám, co přichází

NEHODY

Neschopnost brát se za svá práva. Vzpoura proti autoritě. Víra v násilí.

Zbavuji se návyku, který tuto situaci způsobil. Jsem usmířený. Zasloužím si dobro.

 

 

++++++++++++++++++

 

 

KOSTI, KOSTRA

Do kostí si člověk ukládá dlouho nezpracované emoce, špatné životní postoje a návyky. V následující tabulce lze zjistit, proč je který obratel posunut.

Kosti představují strukturu Vesmíru.

Jsem dobře členěný a vyvážený.

- potíže

Co dělat: Zaměřit se na vnitřní klid, uspořádat si život a žít v rovnováze.

- deformace kostí, kloubů

Příčina: Vzepření se autoritě. Tlak ze strany "silnějšího", kterému je třeba se bránit. Mentální tlak a upjatost. Svaly se nemohou protáhnout. Ztráta mentální pohyblivosti.

Nikdo mne nemůže ovládat, jsem zodpovědný za své činy a myšlenky sám. Zhluboka vdechuji život. Uvolňuji se a věřím v běh života.

- zlomeniny - fraktury

Vzpoura proti autoritě /rodičům, partnerovi, nadřízenému/.

Příčina: Člověk žije pod psychickým nátlakem a neustálým napětím, svaly nejsou tak pružné. Zároveň dochází ke ztrátě psychické pružnosti a odolnosti.

Co dělat: Dýchat naplno, uvolnit se, zjistit, co mě tlačí, pod čím už nedokáži déle žít... Oddat se proudu života, věřit.

Jsem ve svém světě autoritou, protože jen já ovládám svou mysl.

 - výrůstky

Příčina: Neschopnost odpoutat se od starých křivd a ublížení, přehrábávání se a utápění v minulosti, pocity oběti, odmítavé postoje

Co dělat: Dělám za minulostí tlustou čáru, co se stalo, stalo se, žiju dál dnešními událostmi

 

 

KLOUBY

Příčina: Klouby představují změnu směru života a snadnost pohybu. Pocity neopětované Lásky, smutek, přílišná kritika, odmítání...

Co dělat: Přijmout, že dokáži snadno plynout se změnami, které život přináší a jdu vždy tím nejlepším směrem. Vážím si sebe sama. Poznat vlastní smutek a sebehodnocení. Uvidět se novýma očima. Změnit navyklé postoje a myšlení.

Snadno a přirozeně se měním. Můj život opatruje Bůh a proto se vždy ubírám tím nejlepším směrem.

- zánět kloubů

Pocit, že mne nikdo nemá rád. Kritika, zášť.

Jsem láska. Jsem ochoten mít se rád a být se sebou spokojený. S láskou se dívám na své okolí.

 - zánět kyčelníku

Strach. Obavy. Přesvědčení, že za nic nestojím.

Mám se rád a jsem se sebou spokojený. Snažím se ze všech sil. Jsem dokonalý. Jsem usmířený.

ZTUHLOST, ZTUHLOST ŠÍJE, KRKU

Příčina: Zatvrzelost, urputnost, nepřizpůsobivost, odmítání jiných úhlů pohledu, odmítání jiných názorů z pohledu "já to vím lépe", neschopnost ohlédnout se za tím, co jsem způsobil, neschopnost ohlédnout se do minulosti, tvrdohlavost.

Co dělat: Ochotně přijímám jiné názory, snažím se na sobě pracovat, růst. Vidím důsledky svých činů. Dívám se kolem, ne jen na sebe a své "problémy".

DNA

Potřeba dominovat, být nadřazený. Netrpělivost, hněv.

Jsem v bezpečí. Jsem usmířený se sebou i ostatními.

 

 

PÁTEŘ

Představuje životní oporu.

 - bolesti páteře a jakékoliv problémy páteře

narušen vůdčí princip a životní stabilita, bezcharakternost a bezpáteřnost nebo také přílišná tendence k omezování a řízení jiných.

Co dělat: Věřit, že život sám mne podporuje.

Vím, že život je mi vždy oporou

- ZAKŘIVENÍ PÁTEŘE

Strach a snaha lpět na starých myšlenkách. Nedůvěra v život. nedostatek mravní čistoty. Člověk bez nadšení a zapálených přesvědčení.

Zbavuji se veškerého strachu. Věřím v běh života. Vím ,že život je tu pro mne. S láskou stojím rovně a vzpřímeně.

KŘIVICE

Citová podvýživa. Nedostatek lásky a bezpečí.

Jsem v bezpečí. Živí mě láska samotného vesmíru

- ploténky

Nerozhodnost. Pocit, že v životě nemám žádnou oporu.

Život podporuje všechny mé myšlenky, a proto se mám rád, jsem se sebou spokojený a v mém světě je všechno v pořádku

- bederní páteř

Vina. Ustrnutí v problémech minulosti. Touha mít od všech pokoj.

Zbavuji se minulosti. Jsem svobodný, abych mohl s láskou v srdci postupovat vpřed.

- hrudní páteř

Nedostatek citové opory. Pocit, že mne nikdo nemá rád. Potlačování projevů lásky.

Mám se rád a jsem se sebou spokojený. Život mně má rád a je mi oporou.

- kostrč a křížová páteř

Strach z peněz. Nedostatek finanční podpory.

Věřím v běh života. O vše, co potřebuji je vždy postaráno. Jsem v bezpečí.

ISCHIAS

- zánět sedacího nervu

Pokrytectví. Strach z peněz a z budoucnosti.

Směřuji ke svému vyššímu dobru. Mé dobro je všude a ve všem.

- krční páteř

 - zatuhnutí, bolesti

Odmítání vidět druhou stránku problému. Tvrdošíjnost, tvrdohlavost a nepružnost. Nepřizpůsobivost, člověk se neohlíží, nedívá se kolem.

Co dělat: Podívat se na problémy z jiného úhlu, z pohledu druhých lidí. Nejít zarytě, bezhlavě jen za svým.

Pružně a snadno vidím a beru v úvahu všechny stránky problému. Věci jde dělat a vidět nekonečným množstvím způsobů. Jsem v bezpečí.

Bolesti a problémy s krční páteří

nízké sebehodnocení, neschopnost zajistit si životní podmínky, přehnané zajišťování si podmínek k životu

 - ZTUHNUTÍ ŠÍJE

Neústupná paličatost.

Je bezpečné znát názory ostatních.

 

JEDNOTLIVÉ OBRATLE

A začneme hezky od prvního obratle

   C1

bolesti hlavy, kosti obličeje, vysoký tlak, mozek, vnitřní a střední ucho, ztráta paměti, závrať

strach, zmatek, svéhlavost, pocit "nejsem dost dobrý", neschopnost přijímat energii

   C2

zrakové a sluhové nervy, dutiny, jazyk, čelo, omdlévání, alergie

odmítání moudrosti, nerozhodnost, popíraní existence duchovna

    C3

trojklanný nerv, zuby, tváře, ušní boltce, tinitus, akné, ekzém

nerozhodnost, pocit provinění, mučednictví, nakládání větších úkolů, než zvládnu

    C4

nos, rty, ústa, rýma, nosní mandle, ztráta sluchu

provinilost, zadržované slzy, potlačovaná zlost, zahořklost.

    C5

hlasivky, chrapot, krční žlázy, hrtan

strach z posměchu a ponižování, neschopnost se vyjádřit, přetěžování

    C6

svaly krku, ztuhlý krk, ramena, bolesti paží, suchý kašel, mandle

nadměrná zátěž, nepružnost, rozhodování za druhé

    C7

rameno, štítná žláza, lokty, deprese

zlost, bezmoc, neschopnost se dotýkat ostatních lidí

   Th1

bolesti předloktí, zápěstí, prstů, tenisový loket, jícen, průdušnice

strach ze života, přílišná starostlivost, uzavírání se před životem

   Th2

srdeční potíže, aritmie, potíže s hrudníkem

strach, smutek, necitlivost, křivda, neschopnost přijímat a dávat lásku

   Th3

plíce, průdušky, pohrudnice, chřipka, zápal plic, bronchitida

neschopnost vlastního názoru, vnitřní zmatek, přehnaná skromnost

   Th4

žlučník, žlučovody, postranní bolest hlavy

zahořklost, tvrdost k sobě a potřeba škodit ostatním

   Th5

játra, solar plexus, horečky, nízký tlak, anemie, artritida, poruchy krevní

odmítání emocí, smutek, vztek

   Th6

žaludek, jícen, pálení žáhy

zlost na život, potlačované negativní emoce, strach z budoucnosti

   Th7

dvanácterník, slinivka, vředy, gastritida

odmítání radosti, dlouho ukládaná bolest

   Th8

slezina, imunita

posedlost selháním, poraženecké postoje

   Th9

nadledvinky, alergie, kopřivka, pocení

oběť, obviňování ostatních, zklamání životem

   Th10

ledviny, kornatění tepen, chronická únava

odmítání odpovědnosti, potíže se vztahy

   Th11

ledviny, močovod, kožní potíže, ekzémy, akné

nízká sebedůvěra, strach ze vztahů

   Th12

tenké střevo, lymfatický systém, neplodnost, nadýmání, revmatizmus

strach z lásky, neschopnost prožitku, závislost na rodičích, nemám právo žít

   L1

tlusté střevo, třísla, průjem, zácpa, kýla

potřeba osamělosti, nejistota v lásce

   L2

apendix, břicho, křečové žíly, acidóza

ustrašenost, bolesti z dětství bez možnosti úniku

   L3

pohlavní orgány, menstruační potíže, potraty, impotence, močový měchýř, pomočování, bolesti v kolenou

nenávist sám k sobě, pocit viny, sexuální zneužití

   L4

prostata, problémy s močením, sedací nerv,

odmítání sexuality, finanční nejistota, strach z budoucnosti

   L5

lýtka, holeně, chodidla, nateklé kotníky, chladné nohy, křeče v nohách

zlost, neschopnost přijímat radost, nejistota

 - křížová kost

pánev, hýždě, zkřivení páteře, ženské problémy, bolesti nohou

tvrdohlavá zlost, strach z osudu, ztráta síly

 - kostrč

konečník, hemeroidy, bolest při sezení

sebeobviňování, vysedávání na starých bolestech

 

 

 

ZÁDA

 - spodní část zad, bedra

Příčina: Nedostatek peněz, který člověka tíží, strach z finanční situace, bezmoc, závislost. Člověk si toho doslova hodně naložil "na bedra".

Co dělat: Jsem zdravý/á, jsou horší starosti, hledám a najdu řešení své situace. Některou tíhu musím nést, jinou mohu ze se ztřést.

 - horní část zad, lopatky

Příčina: Trápení z pocitů osamělosti, strach z lásky, útěk před láskou, vyhýbání se lásce, nedostatečné emocionální prožitka, citová chudost, nedůvěra, zklamání, zrada

Co dělat: Láska zde není proto, abych se kvůli ní člověk trápil, láska se musí žít. Zbavení se křivd z minulosti. Tlustá čára za minulostí tak, aby nepůsobila strach z lásky. Opět dokáži důvěřovat druhému.

 - střední část zad

Příčina: Trápení z pocitů viny, břemeno viny, uvíznutí v událostech minulých.

Co dělat: Oprošťuji se od minulosti, a proto mohu opět volně kráčet vstříc životu s láskou ve svém srdci.

 - hýždě

Představují sílu. Ochablé hýždě indikují ztrátu síly.

Moudře investuji svou sílu. Jsem silný. Cítím se bezpečně. Všechno je v pořádku.

- KULATÁ ZÁDA

Příčina: Břímě života, které si člověk nese. Pocit bezmocnosti a beznaděje.

Co dělat: Stát vzpřímeně a uvolněně, milovat sám sebe a přijmout sebe takového, jaký jsem. Každý den může být lepší.

- SKOLIÓZA

Příčina: Člověk si nese na svých zádech těžké břímě, se kterým se neumí porvat ani vyrovnat. Beznaděj, smutek, bezmocnost, zoufalství.

Co dělat: Postavit se životu čelem, rovně a vzpřímeně, pustit se do boje s tím, co je třeba vyřešit. Vše má nějaké řešení, hledat i řešení kompromisní.

Stojím vzpřímeně a svobodně. Mám se rád a jsem se sebou spokojený. Můj život je den ode dne lepší a radostnější.

ZTUHLOST, ZTUHLOST ŠÍJE, KRKU

Příčina: Zatvrzelost, urputnost, nepřizpůsobivost, odmítání jiných úhlů pohledu, odmítání jiných názorů z pohledu "já to vím lépe", neschopnost ohlédnout se za tím, co jsem způsobil, neschopnost ohlédnout se do minulosti, tvrdohlavost.

Co dělat: Ochotně přijímám jiné názory, snažím se na sobě pracovat, růst. Vidím důsledky svých činů. Dívám se kolem, ne jen na sebe a své "problémy".

 

 

 

 

NOHY

Nesou nás v životě vpřed.

Život je tu pro mne.

Každý den je důležitý, každý den mohu nově vykročit.

 - Bolesti a problémy s koleny a kyčelními klouby

preference dalekých a vysokých vizí a idejí, neklid a věčná touha po cestování, nebo také přílišná usedlost a neschopnost cestovat.

 - kyčle

Nesou tělo v dokonalé rovnováze. Stimulují pohyb vpřed.

Raduji se z každého dne.

- potíže

Strach postupovat vpřed na základě důležitých  rozhodnutí. Bezcílnost.

Jsem v dokonalé rovnováze. V každém věku postupuji snadno a s radostí kupředu.

- hýždě

Představují sílu. Ochablé hýždě indikují ztrátu síly.

Moudře investuji svou sílu. Jsem silný. Cítím se bezpečně. Všechno je v pořádku.

- stehna

Lpění na traumatech z dětství.

S pochopením, vědomím a znalostmi, které měli, dělali to nejlepší, co mohli. Osvobozuji se.

- lýtka

Strach z budoucnosti. Nechuť k pohybu.

S radostí a sebedůvěrou postupuji vpřed, neboť vím, že v mé budoucnosti je vše v pořádku.

 - kolena

Představuje hrdost a ego.

Jsem pružný a přizpůsobivý.

- potíže

Příčina: Pýcha a ego přerostlo nad důležitými lidskými hodnotami. Neústupnost. Nepřizpůsobivost v životě. Neohebnost. Strach. Zatvrzelost. Ego je neústupné a nade vším. Neschopnost přiznat porážku.

Co dělat: Odpustit, přizpůsobit se, pochopit, plynout, slepě nebojovat, soucítit s druhými.

Odpuštění. Pochopení. Soucit. Snadno se přizpůsobuji. Všechno je v pořádku. Odpouštím, protože chápu pohnutky. Nebojuji pro výhru za každou cenu, ale bojuji za lásku a pravdu. Nechávám život plynout jeho proudem a jsem jeho součástí. Soucítím s druhými- chápu jejich prožívání, vnímám jejich emoce

- kotník

Představuje pohyblivost a směr.

Snadno se pohybuji životem kupředu.

- chodidla

Představují chápání - sebe sama, života, ostatních.

Všemu jasně rozumím a jsem ochoten měnit se zároveň s časem. Jsem v bezpečí.

- potíže

Strach z budoucnosti a z ustrnutí na místě.

Přirozeně a s radostí postupuji kupředu.

 

 

RAMENA- PAŽE- RUCE - PRSTY

- ramena

Jsou od toho, aby nesla radost, nikoli břemena.

Mohu se svobodně radovat.

- paže

Představují schopnost a způsobilost přijímat životní zkušenosti.

Láskyplně, s radostí a přirozeně přijímám všechny své životní zkušenosti.

- loket

Představuje změnu a přijímání nových životních zkušeností.

Snadno se přizpůsobuji novým zkušenostem, směrům a změnám.

- ruce

Všemožné způsoby, jak nakládat se zkušenostmi. Držení a manipulace. Sevření a povolení. Pohlazení. Štípnutí. Stisk a chňapnutí.

Snadno, radostně a láskyplně využívám všechny své zkušenosti.

- zápěstí

Představuje pohyb a uvolněnost.

Všechny své životní zkušenosti zvládám snadno, s láskou a moudrostí.

- prsty

Představují detaily života.

Jsem usmířený s detaily života.

  • malíček

Představuje rodinu a předstírání.

Je mi dobře s rodinou života.

- PRSTY na nohou

Představují detaily budoucnosti.

Všechny detaily se vyřeší samy.

  • palec

Představuje intelekt a obavy.

Má mysl je usmířená.

  • prostředníček

Představuje vztek a sexualitu.

Je příjemný být mužem/ženou.

  • prsteníček

Představuje svazky a smutek.

Miluji klidně a laskavě.

  • ukazováček

Představuje ego a strach.

Jsem v bezpečí.

ARTRITICKÉ PRSTY

Touha trestat. Provinilost. Pocit diskriminace.

Dívám se s láskou a pochopením. Veškeré prožitky vystavuji paprskům lásky.

 

 

 

SVALY

Příčina: Převládá odpor vůči novým zážitkům a zkušenostem. Hybná síla kráčet životem vpřed je omezena.

Co dělat: Pustit se do života, vyzkoušet nové věci, které mne obohatí a udělají radost nejen mne, ale i druhým. Pohnout se kupředu.

SVALOVÁ DYSTROFIE

Příčina:Pocit nebo rozhodnutí "nechci dospět, nechci být dospělý."

Co dělat: Překonat omezení od svých rodičů, nebát se dospět, mít svůj názor, postarat se sám o sebe, nebát se života. Druzí mne budou milovat, i když budu dospělý, ne pouze jako roztomilé malé děťátko.

- hýždě

Představují sílu. Ochablé hýždě indikují ztrátu síly.

Moudře investuji svou sílu. Jsem silný. Cítím se bezpečně. Všechno je v pořádku.

- stehna

Lpění na traumatech z dětství.

S pochopením, vědomím a znalostmi, které měli, dělali to nejlepší, co mohli. Osvobozuji se.

- lýtka

Strach z budoucnosti. Nechuť k pohybu.

S radostí a sebedůvěrou postupuji vpřed, neboť vím, že v mé budoucnosti je vše v pořádku.

 

 

 

.++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++